A teljesség igénye nélkül:

4-én A nemzeti összetartozás napja, Trianon emléknap

4-én (1599-ben) született Diego de Silva y Velázquez spanyol festő.

környezet.jpg5-én Környezetvédelmi világnap

5-én (1900-ban) született Gábor Dénes Nobel-díjas magyar származású angol elektormérnök. (A "holográfia atyja"-ként nevezett tudós a holográfiai módszer felfedezéséért és továbbfejlsztéséért kapta a magas elismerést.)

buda.jpg5-én (1473-ban) jelent meg az első Magyarországon nyomtatott könyv. Hess András 1472 nyarán kezdhette meg a Budai Krónika néven is ismert mű elkészítését. A munka tíz hónapig tartott, és 1473 Pünkösdjére készült el.

5-én (1898-ban) született Federico Garcia Lorca spanyol költő és színpadi szerző.

6-án (1875-ben) született Thomas Mann Nobel-díjas író.

6-án (1869-ben) született Bánki Donát gépészmérnök.

7-én (1894-ben) született Boncza Berta költő, Ady Endre felesége.

8-án (1867-ben) koronázták meg Ferenc Józsefet és Erzsébetet.

9-én (1781-ben) született George Stephenson feltaláló, a vasútépítés úttörője.

apáczai.jpg10-én (1625-ben) született Apáczai Csere János filozófus, pedagógus, író.

12-én (1814-ben) született Kemény Zsigmond báró, író, publicista, politikus.

13-án (1831-ben) született James Clerk Maxwell angol fizikus, a mechanikai hőelmélet megalapítója.

dekameron.jpg16-án (1313-ban) született Boccaccio olasz író, költő, a novella műfajának megalkotója.

17-én (1818-ban) született Charles Gounod francia zeneszerző, a lírikus operatípus megteremtője.

19-én (1623-ban) született Blaise Pascal matematikus, filozófus, fizikus. Ő szerkesztette az első megbízhatóan működő számológépet.

21-én (1905-ben) született Jean-Paul Sartre Nobel-díjas francia író.

22-én (1858-ban) született Giacomo Puccini olasz zeneszerző. Pillangókisasszonyából itt hallhattok egy részletet.

22-én (1913-ban) született Weöres Sándor költő, író.

"Barátom, nincs semmi titkom.

Átlátszó vagyok, mint az üveg -- épp ezért

miként képzelheted, hogy te látsz engem?" (Önarckép)

santa.jpg23-án (1446-ban) született Kolumbusz Kristóf, Amerika felfedezője.

24-én Szent Iván éj

24-én (1887-ben) született Karinthy Frigyes író.

 "Elmondanám, az út hova vezet,

Segítsetek hát, nyújtsatok kezet.

Emeljetek fel, szólni, látni, élni,

Itt lent a porban nem tudok beszélni." (Előszó)

26-án (1835-ben) született Herman Ottó természettudós.

28-án (1914-ben) dördült el Szarajevóban az a lövés, amely megölte Ferenc Ferdinándot -a trónörököst- és feleséségét, s amely elindította az első világháborút.

30-án (1884-ben) született Szép Ernő író, költő.

Észrevesz az Isten engem,

Megszólalok szépen, csendben:

"Kérem én még nem játszottam,

Nem játszottam,

Nem játszottam,

Játszani szeretnék mostan." (Gyermekjáték)

30-án A keresztény vértanúk emléknapja

A bejegyzés trackback címe:

https://bagolyhir.blog.hu/api/trackback/id/tr284556360

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A trianoni diktátum aláírói 2012.06.04. 09:12:14

Tudjuk-e kik voltak azok, akik Magyarország részéről aláírták a trianoni békeszerződést? Honnan jöttek, és utóbb mi lett a sorsuk? Most van 92 éve annak, hogy a versailles-i Trianon kastélyban a magyar kormány delegáltjai aláírták a történelmi Magyaror...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása