..... március 2-a Arany János(1817) születésnapja?

Epilógus című versét itt meghallgathatod.

"Ha egy úri lócsiszárral
Találkoztam s bevert sárral:
Nem pöröltem, -
Félreálltam, letöröltem.

Hiszen az útfélen itt-ott
Egy kis virág nekem nyitott:
Azt leszedve,
Megvolt szívem minden kedve."

 

... húshagyókedd a farsang utolsó napja, a farsangi időszak csúcspontja? A hagyomány szerint azonban csak éjfélig szabad bálozni, mulatozni, és az ilyenkor tartott vigalmakban nagyokat kell ugrani, hogy nagyra nőjön a kender. : ) Ezen a napon még mindenki jóllakhat mindennel, pl. hússal (húsvét előtt utoljára), vagy farsangi fánkkal.

   ... a húsvét előtti negyvennapos időszakot nagyböjtnek nevezik amely a hamvazószerdával, a Húsvét és farsang közti választónappal kezdődik? (Idén március 9.)


 

 

2 komment

Címkék: tudtad e

A bejegyzés trackback címe:

https://bagolyhir.blog.hu/api/trackback/id/tr522701047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2011.03.09. 08:49:50

Jó idejönni,és művelődni. Arany Jánostól sok mű elolvasható /meghallgatható itt: magyar-irodalom.elte.hu/sulinet/igyjo/setup/portrek/arany/ Köszönöm!

konyvtarosok 2011.03.18. 20:58:32

@Zsolt520: Köszönöm a linket, nagyon hasznosnak tűnik!
süti beállítások módosítása