konyvtarosok 2012.02.25. 10:58

Tudtad-e,...

...hogy  februárban milyen jeles napok vannak még? (És nem is a teljesség igényével...)

Február 20-án (1844-ben) született Munkácsy Mihály festőművész. Egy kis virtuális kiállításon megismerkedhetsz jelentősebb műveivel.

Február 23-án (1685-ben) született Georg Friedrich Händel angol zeneszerző. Most meghallgathatsz  a   Vízizenéből egy részletet.

berzsenyi1.jpg 24-én (1836-ban) halt meg Berzsenyi Dániel költő.

Szintén 24-én van  Jégtörő Mátyás napja. A néphagyomány szerint "Mátyás ront, ha talál, ha nem talál, csinál." (jeget) "Mátyás szűre ujjából ereszti ki a tavaszt." "Mátyás, Gergely, két rossz ember" - vagyis február 24-én, március 12-én visszatérhet a hideg.

renoir.jpg 5-én (1841-ben) született Pierre Auguste Renoir francia festőművész.

27-én (1835-ben) mutatták be Katona József Bánk bán-ját Budán. A drámát Erkel Ferenc zenésítette meg, és operafilmet is készítettek belőle, amely a lodzi operatőr fesztiválon elnyerte a legjobb operaadaptációért járó díjat. A teljes filmet megnézheted itt.

steinbeck.jpg 27-én (1902-ben) született John Steinbeck Nobel-díjas amerikai író. Legismertebb munkái: Érik a gyümölcs, Egerek és emberek, Édentől keletre.

A bejegyzés trackback címe:

https://bagolyhir.blog.hu/api/trackback/id/tr134194069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása